הבלוג של אבוקדו’ס

הטיפים שכדאי לקחת למסעדה

12 המלצות שיעזרו לכם גם ליהנות במסעדות וגם לשמור על תזונה נכונה

אורח החיים של רובנו מכתיב בילוי זמן רב מחוץ לבית, ומדובר במגמה שמשותפת לבני ובנות כל הגילאים, בלי קשר למצב משפחתי או עיסוק.

בין השאר אנחנו מגיעים לעתים קרובות יותר למסעדות. כך למשל במקום לארח לקפה ועוגה אנחנו קובעים בבית קפה  לקפה ומאפה, ובאופן כללי מקומות הבילוי הקולינריים הפכו לחלק מהשגרה שלנו וכבר לא מהווים מקום שאליו מגיעים רק כשיש סיבה מיוחדת כמו יום הולדת, קידום בעבודה או יום נישואין.

הבעיה היא שארוחות מחוץ לבית מתאפיינות במקרים רבים באכילה לא נכונה. הבשורה הטובה היא שאפשר להמשיך לאכול בבתי קפה ומסעדות, בין אם כמעט מדי יום ובין אם מספר פעמים בחודש – ועם אימוץ מספר המלצות פשוטות וקלות ליישום ליהנות הן מהבילוי והן מדפוסי אכילה נכונים יותר.

מבחר טיפים להתנהלות נכונה יותר במסעדות (ובכלל)

  • אל תבואו רעבים מדי – בין הארוחות, ובפרט לקראת יציאה למסעדה, כדאי לאכול נשנוש קטן (פרי, יוגורט, פרוסה עם ממרח כלשהו). כשלא מגיעים לארוחה עיקרית רעבים מאוד, מצטמצם סך צריכת הקלוריות היומית.
  • אפשר לאכול הכל – אמנם לא כל מנה היא מזינה ובריאה, אבל הימנעות גורפת ממזון מסוים עלולה להוביל לכמיהה עזה אליו. מוטב לאפשר לעצמכם לאכול הכל, ואת המאכלים הפחות טובים  לצרוך פשוט בכמות קטנה יותר ובתדירות נמוכה יותר.
  • לא מאוד טעים? אפשר לוותר – גם אם שילמנו לא מעט כסף עבור כל מנה לא חובה להשאיר צלחת ריקה, ובפרט לא כשהמנה לא מאוד טעימה לנו. באופן כללי מבחינה זו כדאי להיות "סנובים" וכך קל יותר לא לאכול יתר על המידה גם במסעדה.
  • התענגו על כל ביס וביס – עצה שתקפה כמובן לא רק למסעדות. רובנו ממהרים ובולעים וכך גם אוכלים כמויות גדולות שלא לצורך וגם מכבידים על מערכת העיכול. פרגנו לעצמכם ליהנות בנחת מהאווירה במסעדה ומהמאכלים המשובחים והקדישו לבילוי את הזמן לו הוא ראוי.
  • בלי חישובי קלוריות – מוטב להתמקד בהרכבת ארוחה מגוונת, צבעונית וטרייה, וכך באופן טבעי תבחרו במנות טובות ובריאות.
  • התחילו עם קנקן מים – כדאי מאוד לבקש כבר עם כניסתכם למסעדה קנקן מים. לעתים קרובות אנחנו מתבלבלים בין צמא לרעב, ושתיית מים (לאט, לגימה אחר לגימה) תמנע אכילה מיותרת. עוד חשוב לזכור בהקשר זה ששתייה מתוקה, כוס יין וקפה הפוך תורמים לא מעט קלוריות לארוחה.
  • מנות פתיחה? כזית… – במקרים רבים כבר כשאנחנו מתיישבים מגישים לנו לחמים שונים, חמאה, זיתים ושאר מנות פתיחה. קל מאוד להתפתות אליהן, ובפרט אם חולף זמן רב עד שמגיעות המנות שהזמנו, אבל קחו בחשבון שמבלי לשים לב אתם עלולים לחסל פיתה שלמה, יותר מדי זיתים וכו'. עם מעט מודעות תוכלו לאכול מכל אלה בכמות סבירה.
  • מנות ראשונות – כמה שיותר – מסעדות רבות מגישות מנות ראשונות מושקעות, יצירתיות וטעימות, לפעמים אף יותר מהעיקריות. בחנו את האפשרות להמיר ארוחה מלאה בארוחה בת שתיים או שלוש מנות ראשונות, וכך גם תחסכו כסף, גם תאכלו פחות וגם תיהנו מחוויה מוצלחת ומיוחדת.
  • למה לא לחלוק קינוח? – ההנאה מחצי קינוח לא פחותה מההנאה מקינוח שלם. באחריות. בחרו יחד קינוח אחד, והתענגו עליו במשותף.
  • הזמינו כל מנה בנפרד – במידת האפשר, הזמינו כל מנה רק לאחר שסיימתם את קודמתה. בדרך זו תאכלו בנחת וסביר להניח שגם פחות.
  • "אכלו כפי יכולתכם"? לא באמת משתלם – אולי תחסכו קצת כסף אבל תשלמו בקלוריות מיותרות, והרבה, שכן במסעדות מסוג זה כולנו נוטים לאכול הרבה יותר מכפי שאנחנו צריכים.
  • והכי חשוב – בלי נקיפות מצפון: גם אם אכלתם מנות לא בריאות או אכלתם יתר על המידה, אל תייסרו את עצמכם. תזונה נכונה לא חייבת להיות ספרטנית, ואין טעם לוותר לגמרי על מטעמים אהובים.

בהדרגה ובהתמדה תצליחו לאמץ דפוסים נכונים, ואפילו מהר יותר מכפי שאתם מאמינים, ובכל מקרה גם מי שיסגל לעצמו רק חלק מההמלצות הנ"ל ישפר את הרגלי האכילה שלו, ישמור על הבריאות והגזרה וייהנה מהרגשה פיזית ונפשית טובה יותר.